Geplaatst door:

Beeldbank van Stichting Marke Haarle online

Op maandag 5 maart 2012 vond na de vergadering van de Begrafenisvereniging en het Plaatselijk Belang Haarle, de officiële opening plaats van de beeldbank van Stichting Marke Haarle. John Disselhorst is sinds het 25-jarig jubileum van Stichting Marke Haarle in 2010 bezig geweest met het digitaliseren van beeldmateriaal uit het omvangrijke archief van meester Weijkamp uit Haarle. 4000 dia’s zijn al gedigitaliseerd en het totaal aan ingescande foto’s zit rond 13.000.

Veel Haarlenaren zullen niet weten dat zuster Herma in het verleden veel foto’s en dia’s heeft gemaakt op de kleuterschool. Deze verrassende opnames gaan ook deel uit maken van de beeldbank. Het zeer gedreven team van Mediafiler uit Apeldoorn heeft, in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen, samen met John een digitaal fotoalbum ontwikkeld. Hier kan men straks heerlijk in rond snuffelen. Mede door geldelijke ondersteuning  van het Loeninkfonds, Plaatselijk Belang Haarle, Rabobank Salland en het Fonds voor Cultuurparticipatie is het mogelijk geworden om het project “Haarle maakt de geschiedenis compleet” uit te voeren. Een beeldbankteam van ongeveer tien Haarlenaren is inmiddels bezig om deze foto’s van informatie te voorzien. Dit gebeurt gezellig op de keuken en moeders kijken mee. Vanaf maandagavond kunnen Haarlenaren meekijken en reageren op de beeldbank. Er komt een handleiding op de website van Stichting Marke Haarle, waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe je in het fotoarchief kunt rondkijken.

Binnenkort zal ook met Mijn Stad Mijn Dorp de koppeling gerealiseerd worden zodat het zoeksysteem hierin geintegreerd wordt. Klik hier om de beeldbank te bekijken.

Reacties

Wilt u dat de groepsbeheerder contact met u kan opnemen, registreer u dan eerst.

Deze vraag is om spam-bots tegen te gaan